Hvordan står det egentlig til med din autolakering?
Spørgsmålet i rubrikken er egentlig ikke henvendt til dig som kunde, der har fået udført en autolakering.
Hvis du ikke er tilfreds med resultatet med lakeringen, så skal du klage til firmaet, men hvis du er glad for det, så sig til dem og spred det gode budskab om, at de er gode til at lave autolakering:
– Lav en anbefaling af firmaet.
– Giv firmaet en bedømmelse.
– Skriv om det på de sociale medier.
– Sig det til venner, familie, kollegaer med videre.
Nej, vores fokus er egentlig rettet til dig som ejer af et firma, der til dagligt arbejder med autolakering.
Og vi mener faktisk spørgsmålet helt ind i kernen og ikke bare lettere overfladisk med, hvordan jeres ansatte har det, hvad for noget udstyr I bruger, hvor regnskabet så ud sidste kvartal og så videre.
Måske relaterer det sig faktisk lidt til det med regnskabet, men før du føler, vi fælder dom over dig og dit firma, så lad os tage et tankeeksperiment, der også viser, hvordan tidens tendens er:
Du er til middag med familien, hvor du tidligere ved andre sammenkomster har fortalt, at du har oprettet dette autolakeringsfirma, som du har haft store planer om og har omtalt delmål og længere ønsker til firmaet.
Nu står du her en god rum tid senere, hvor familiemedlemmerne spørger ind til dit firma, og når du lige tænker dig om, så hænger firmaet faktisk med røven i vandskorpen. Du har svært ved at betale løn til de ansatte, og firmaet kræver en saltvandsindsprøjtning udefra, hvis det skal fortsætte, så du holder vejret med dette ønske.
Sådan tænker du i et splitsekund, men du siger noget helt andet om, at det faktisk går godt, selvom sandheden er en anden.
Vi lever bare i en tid, hvor man skal fremhæve de gode sider, og det andet pakker man væk.
Hvis dit firma reelt ikke kan løbe rundt, så skal det nok komme frem, og hellere dreje nøglen om, mens tid er, end at du lever på en løgn med flere udgifter til følge.