Flere ting kan afgøre prisen på afbudsrejser

06 July 2021
Anders Lundtang Hansen

editorial

Hvis du har oplevet at se et udbud af afbudsrejser og måske været på en del af dem – som du blev inspireret til ved at besøge rejsetilbud.dk – så har du nok bemærket, at priserne på de rejser kan variere, som vinden blæser.

Der lader ikke altid til at være et system i det, og når du finder prisen på én afbudsrejse, så kan du næste måned finde en anden, der er næsten identisk, men som så har en helt anden pris eller lidt tilsvarende.

Hvordan kan det være?

For det første er det ikke et reguleret marked, så de priser på afbudsrejser kan man sætte, som man vil, og det er det som regel folkene bag, gør.

Det kan så være i samarbejde mellem flyselskaber, rejsebureauer og internetfolk, så tilbuddet om afbudsrejserne kan komme ud til flest muligt folk, så de bliver taget.

Mange variabler på afbudsrejser

Derfor ser folkene bag på mange parametre, når de skal sætte prisen på sådan en afbudsrejse, for man kan i hvert fald sjældent håbe på, at man kan tjene penge ind på sådan en tur, da det ofte bliver en udgiftsforretning.

Men man ser blandt andet på sådan noget som, hvor turen går hen, med hvor kort eller langt varsel, at rejsen er blevet afmeldt – og specielt også hvis den kommer i udbud igen, hvis man får en afmelding på en afbudsrejse.

For i sidste tilfælde kan man måske nå at sende rejsen i udbud igen, men så må man give turen lidt (mere) rabat, fordi den dukker op med så kort varsel.

Så skal man også se på, hvor mange udgifter der er i forbindelse med den rejse, og hvor mange der skal have penge ud af turen.

Således kan det ende med, at der er mange ting, som der kommer in mente, når man sætter en afbudsrejse til salg.

More articles